Logo nedir? Lafız medlulı olarak gerçeklik hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği gibi, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda kelime medlulının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan nüfus yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çdüzenışmasını meydana getirecek nüfus yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çdüzenışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette bulunan şirketler midein henüz çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde etkinlik gösteren aksiyonletmelerin çoğunlukla logoları sektörü temsil eder. Lakin takkadak şu denli sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çdüzenışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, hafif anlaşılır, geçekırlanması hafif, mümkün olduğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çhemayar baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli hüsran verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine iyi olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin canipıgün ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim bile akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu selen çok önemlidir.