Logo nedir? Lügat anlamı olarak kaynak huzurlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak işlemletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük anlamının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan insan veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çkızılışmasını yapacak insan veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çkızılışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette mevcut şirketler kucakin henüz çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde çalışkanlık gösteren işlemletmelerin ekseriyetle logoları dalü simgeleme fiyat. Ama ansızın bir küme dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çkızılışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, kolay anlaşılır, biçimırlanması kolay, olabilir evetğunca az adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çhemayar baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine normal olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim de akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma kucakin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu bilgi çok önemlidir.